Välkommen till min nya hemsida!

Kära vänner! Har arbetat om min hemsida och det känns så bra. Den är enkel och snygg – och jag hoppas tydlig. Med det menar jag att man kan se vad jag erbjuder och vem jag är. Jag vill att ni ska känna att jag har något att bidra med och att det är trovärdigt att jag kan leverera. Huvudinnehållet … Read More

Hur utvecklar jag mitt företagande

Lyssna till mitt anförande om företagande inför ett affärsnätverk. Jag talar om Vikten av din egen drivkraft och ambition Kunder och kunders beteende avgörande Intäkter, finansiering, kapital Val av organisationsform Be om hjälp – hur gör jag Ge mig gärna dina reflektioner kring detta

Lyssna till mitt samtal med Heli Brewitz

Samtal om livet, det som är viktigt, sommaren, utvecklingen i världen och mitt företag Heli Brewitz och Pia Klamming har tillsammans en pod ”Jag är Modig!” Här samtalar jag med Heli om livet, sommaren, min viktig-lista – och mitt företag. Lyssna gärna.

Att föreslå sig själv

Vi har nu upplevt en tid av stämmor, mestadels digitala. Vi går igenom det som gjorts under året, ger styrelsen ansvarsfrihet – i de flesta fall – och så väljer vi styrelseledamöter och revisorer. I slutet på stämman kommer dagordningspunkten ”Val av valberedning”. Frågan om valberedningens uppgift och sammansättning har ju kommit alltmer i fokus i takt med att styrelsens … Read More

Vad är din kunskap värd?

Hur avgör man vad något är värt när man ska köpa, när man ska sälja? Oftast är det inget konstigt. Något jag vill köpa har ett visst pris och jag kan då avgöra om jag är beredd att betala. Men ibland är det mer komplicerat. Det kan handla om en helt ny produkt, ett företag eller en individs kompetens. Mitt … Read More

Hur ska jag som ägare tänka kring styrelser

Många mindre och medelstora företag har ännu ingen styrelse. En del tror att styrelser mest ”lägger sig i och krånglar till det”. Andra är osäkra på vilka kompetenser som behövs och tycker det är svårt att hitta rätt personer. Mitt råd är att börja med ett Advisory Board för att vänja dig vid att få in extra kompetens och input … Read More

Det är i kriser man får något gjort

Gå in i en outvecklad bransch eller i kris ”Gå in i en outvecklad bransch, det är där du kan spela roll”. Så sa min fd man när han gick in i direktreklambranschen på 80-talet. Och så rätt han hade. Han blev dr-guru i många år för att han var bättre än alla andra. Jag har ofta haft det som … Read More